
Wat is smma en welke cursus is voor jou?
Een social media marketing agency (smma) doet het social media gedeelte van een ander bedrijf. Door een goede smma cursus leer je de betekenis van advertenties maken, neerzetten en bedenken en dus meer merk herkenning creëren voor een bedrijf.
Als smma heb je een hele grote waarde voor bedrijven, want jij zorgt ervoor dat deze bedrijven zich op andere problemen kunnen focussen.
Een smma of smmb kan dus een hele grote rol spelen in het succes van meerdere bedrijven en met een goede reputatie kan je dus met het smma bureau zelf ook nog eens heel rijk worden.
Inhoud van dit geweldige artikel:
- Een smma beginnen
- Waar is een social media marketing agency goed voor?
- Waar komen je advertenties?
- Vraag en aanbod
- Stap niet op trends!
- Kies een doelgroep of “niche”
- Social media marketing bureau starten
- Minderjarig, maar wil je wel starten?
- Smma cursus
- Conclusie
De betekenis van smma is het adverteren voor andere bedrijven. Met een smma cursus kan je dit leren. Smma staat voor Social Media Marketing Agency. Je doet een service voor een ander bedrijf in ruil voor een uitbetaling. Deze kan jij bepalen sinds het jouw bedrijf kan zijn die de advertenties doet voor anderen.
De agency masterclass in naar mijn mening de beste smma cursus die te vinden is in Nederland. Deels door de community en de uitgebreide video’s, maar ook door de uitleg zelf en de stap-voor-stap-hulp bij het geven van een betekenis aan je smma.
Mitchell Weijerman is de oprichter van de agency masterclass en heeft deze ook gemaakt. Hij kent mensen zoals Virgil Brewster en Jia Ruan. Hiermee heeft hij team Unstoppable opgezet en is hun online succes groot mee geworden. Hij leert in zijn smma cursus de betekenis en hoe jij een eigen succesvolle agency op kan zetten!

Smma betekenis
Smma heeft als betekenis zoals je net al hebt gelezen, social media marketing agency. Misschien heb je ook van smmb gehoord. Een smmb is precies hetzelfde. Ja dat is het, serieus.
Smmb staat namelijk voor social media marketing bureau en is dus gewoon de Nederlandse vertaling. Dit heeft dezelfde betekenis als smma, maar sommige weten dit nog niet en als jij een van die mensen was is het slim om het volgende deel te lezen.
Smma is een hele goede optie om op lange termijn veel geld te verdienen, want met die reputatie die jij opbouwt krijg je natuurlijk steeds meer klanten en kan je je bedrijf zelfs groter maken. Als deze klanten vinden dat jij het goed doet. Dan komen ze waarschijnlijk ook nog eens terug voor meer van jouw service!
Dus heel simpel gezegd. Jij maakt met je agency advertenties voor bedrijven of mensen. Deze advertenties worden bedacht en ontwerpt door jou en het bedrijf betaalt je hier over uit.
Jij kan de prijs bepalen en per service is 2000,- meestal een aantal dat bedrijven graag willen betalen aan je zodat jij te werk gaat en advertenties maakt.
De cursus komt later, je kan beter eerst goed weten waar je instapt toch?
Een smma beginnen
De reden dat je hier bent is waarschijnlijk omdat je geïnteresseerd bent in smma. Naast het lezen van teksten is het heel erg slim om via video’s te leren sinds dit je aandacht er langer bijhoud.
Er zijn cursussen die je kan kopen en hoewel dit handig is, is het beter om te weten waar je instapt toch? Daarom heeft de maker van deze cursus proef video’s van wat er nu eigenlijk voorkomt in zijn smma cursus.
Als je via deze website koopt, zit er een korting op de cursus…
Waar is een social media marketing agency goed voor?
Hierbij bedoel ik natuurlijk niet. Wat doet een smma? Of wat is de betekenis smma? Ik bedoel: Welke waarde geeft een smma aan een ander bedrijf. Zonder waarde gaat er natuurlijk niemand iets kopen.
De waarde die een smma (of smmb) kan geven is het onderhoud van de social media advertenties van een bedrijf. Zij kunnen dus alles doen vanaf opzetten tot onderhoud en de optimalisatie.
Voor een bedrijf dat ze inhuurt natuurlijk wel een groot gewicht van de schouders af sinds zij nu kunnen focussen op andere problemen binnen het bedrijf.
Vaak word je met een hoog bedrag betaald voor je advertenties, want je bent een stuk goedkoper en fijner om mee te werken als iemand die aangenomen moet worden om de social media te doen voor een bedrijf. Daarom is de kans heel erg groot dat je met hoge bedragen uitbetaalt word.
Daarnaast is smma een goede manier om de “core audience” van een bedrijf te vinden, want je kan advertenties kan richten. Dit betekent dat je de advertenties, maar aan een bepaalde doelgroep laat zien zodat de kans op een goede klant per advertentie groter word!
Voor een gedetailleerde beschrijving over smma en smma cursussen kan je dit artikel bekijken.
Waar komen je advertenties?
Ja, op social media, maar zoals eerder gezegd is “targeting”. Gerichte advertenties op social media die voor een grotere kans op betere klanten zorgen. Dit betekent dat jij moet uitvinden waar de grootste groep klanten vandaan komt. Misschien is dit Facebook, maar dit kan ook YouTube zijn. Jij moet dus je advertenties goed targeten.
Gelukkig leer je dit in de cursus dus no worries.
Vraag en aanbod
Smma, vragen over smma zoals de betekenis en de smma cursus zijn in de opkomst en aan het groeien. Dit is niet zo gek gezien het feit dat de vraag naar advertenties op social media ook aan het groeien is voor bedrijven.
Als jij er dus niet vroeg genoeg bij bent zijn de grootste plekken waarschijnlijk al ingenomen voordat je het weet.
De vraag naar een bedrijf dat advertenties maakt word groter. Dit komt omdat social media nog steeds aan het groeien is en nog steeds niet iedereen internet heeft. Vooral de derde wereld landen, maar wat denk je dat er gaat gebeuren?
Hier zal uiteindelijk ook een hele grote markt ontstaan en JIJ kan dus als een van de eerste hier groot in worden.
Zonder een smma is er dus een hoop onnodige stress voor bedrijven dat er niet hoeft te zijn en jij kan hier verandering in brengen. Het aanbod van social media marketing bureaus is nog steeds best klein.
Ja er zijn natuurlijk wel bedrijven, maar op dit moment een stuk minder dan bijvoorbeeld online webshops of websites zoals deze. Daarom moet je vroeg zijn.
Stap niet op trends!
Het is slim om NIET op een trend te stappen. Dit klinkt raar, want mensen willen graag op trends stappen. Weet je nog, de fidget spinners?
Dat was een trend, maar wat gebeurde met de verkopers van fidget spinners nadat ze ineens niet meer leuk waren? Precies, die gingen failliet.
Stap daarom niet op trends mee “omdat het een trend is”. Elektrische auto’s waren geen “trend”. Elon Musk maakte dit een trend en nu lopen bedrijven achter HEM aan!
Ben daarom origineel in het werk dat je levert als bedrijf en werk slim, niet moeilijk…
Kies een doelgroep of “niche”
Omdat je beter een reputatie kan opbouwen, moet je natuurlijk ook een onderwerp hebben waarop bedrijven jou op kunnen aanspreken. Dit kan online-business zijn, maar ook sportscholen of beauty salons.
Als jij kan laten zien dat je gespecialiseerd werk doet en niet gewoon elk offer aanneemt wat je tegenkomt. Zoals de meeste mensen op craigslist. Dan laat je kwaliteit zien.
Dat jij beter bent. Dus als je slim bent, kies je een doelgroep voor wie jij gaat adverteren.
Als jij een skill hebt om goed met fotoshop te kunnen werken dan kan je dus beter stilstaande plaatjes maken als advertentie.
Heb een betekenis met de smma die je hebt opgezet en neem niet gelijk elk offer aan.
Voor meer tips voor jouw social media marketing agency kan je dit bericht bekijken.
Hoe vind jij een winstgevende niche voor je smma?
Heel leuk dat je de smma betekenis weet, maar je hebt net pas geleerd wat een doelgroep of “niche” is voor jouw smma.
Je hebt voorbeelden gezien. Dit betekent dat je ook een keuze moet maken tussen deze voorbeelden.
Natuurlijk zijn er de makkelijkere bedrijven om te vinden. Bijvoorbeeld beauty salons, kappers of bedrijven zonder social media herkenning over het algemeen, maar als je uiteindelijk uitgroeit moet je ook een doelgroep hebben.
Je hoeft namelijk niet bij een soort bedrijf te blijven hangen als je dat niet wilt.
Daarom heb ik stap voor stap neergezet wat jij moet doen om je smma een betekenis te geven en je doelgroep te vinden.
- Stap 1
Weet wat jij wilt promoten. Je kan moeilijk een goede service leveren als jij niet kan promoten wat JIJ wilt. Noteer dit eventjes. Misschien is een kapper helemaal niets voor jou en wil jij een vliegtuig maatschappij helpen. Of misschien wil jij je smma betekenis geven door restaurants te promoten.
- Stap 2
Research. Als je dit artikel hebt gelezen dan weet je hoe je keyword research doet, maar om het nog simpel uit te leggen:
Je hebt een doelgroep-bedrijven gekozen waar jij voor gaat promoten. Nu ga jij in de zoekresultaten woorden opzoeken en kijken hoeveel mensen hier gemiddeld op zoeken. Dit kan gewoon met een gratis Chrome extensie zoals keyword surfer.
Nu ga je bedrijven bellen. Je gaat onderhandelen met ze. Hier leer je hoe je moet onderhandelen met bedrijven.
Jij gaat promoten voor deze bedrijven. Als je dus goede research hebt gedaan dan is de kans dat jij die advertentie gericht maakt heel erg groot. Hierdoor lever jij een betere service waardoor het bedrijf je (als ze slim zijn) vaker gaan inhuren.
Natuurlijk is er veel meer om te leren als je er echt goed in wilt worden. Dit leer je allemaal in de smma cursus.
- Stap 3
Repeat. Yup, dat is alles. Je smma betekenis geven is meer hetgeen dat jou anders gaat maken.
Als jouw smma namelijk een betekenis heeft dan kan jij jezelf onderscheiden van andere smma in binnen jouw doelgroep.
Daarnaast komt een gerichte smma professioneler over dan een smma die elk offer aan neemt dat ze krijgen.
Social media marketing agency beginnen
Dus je hebt wat hierboven staat gelezen en je bent heel erg geïnteresseerd in het starten van een eigen agency. Laat ik jou vertellen dat smma een heel goed businessmodel is om in te stappen.
Heb je de proef video’s van deze cursus al bekeken? Deze laten al een hoop zien van hoe jij gaat leren om succesvol te worden als social media marketing agency.
(ja, er zit een geld terug garantie op de cursus van 14 dagen)
Oké je hebt ze gekeken. Best wel interessant toch? Nu heb je vast wel een keuze gemaakt of je de smma cursus wilt kopen. Bekijk hieronder wat de smma cursus gaat behandelen en jou gaat geven zodat jij je eigen agency kan starten zonder ervaring of diepe kennis!
(en er zit korting op de cursus als je via deze website koopt)
Minderjarig, maar wil je wel starten?
Nu kan het best zijn dat je denkt dat een smma of smma cursus alleen kan als je ouder bent als 18.
Aan de ene kant hoef je echt niet 18 jaar of ouder te zijn om een succesvolle smma te beginnen.
Kijk je naar de andere kant dan is het wel handiger. Je hebt namelijk een KvK nummer nodig omdat je een service levert en je dan als ondernemer word gezien. Dit kan als je ouder als 18 bent zonder de toestemming van je ouders, maar als je dit wilt doen voordat je 18 bent is het slim om te beginnen met het vragen.
Daarnaast is uitzoeken en research doen voordat je begint een heel goed plan. Als het businessmodel je echt aanspreekt dan zou ik de cursus kopen over smma.
Als je meer research hebt gedaan dan kan het zijn dat je dit toch niet leuk vind om te doen. Daarom is het slim om research te doen.
Als je je zorgen maakte of je het wel goed ging doen dan maak je niet druk. Als je vooraf kennis op doet via een goede smma cursus of mentor dan ben je al verder als een groot deel.
Je hebt gewoon minder om te bespreken en toestemming voor te vragen als je ouder dan 18 jaar bent. Is er iets dat ik heb gemist? Laat dan een reactie achter, want alles kan helpen!
Is deze smma cursus iets te duur?
Dat kan natuurlijk.
1000,- is namelijk een behoorlijke investering, maar dat maakt niet uit.
Als jij een eigen smma start dan moet je natuurlijk wel een website hebben om je service op aan te bieden. Via de cursus kan je dit leren, maar de meeste mensen huren gewoon iemand in.
- Dit kost ten eerste al meer geld.
- Ten tweede krijg je het moeilijker voor elkaar om technische problemen op te lossen, want jij weet niet hoe je eigen website in elkaar zit.
- En als laatste moet je dan om hulp gaan vragen aan iedereen om jou te helpen met je website. Dit is natuurlijk niet heel optimaal.
Het zou fijn zijn als je dit zelf kon leren. Hoe je een website begint en hoe je in de zoekresultaten komt.
Dat je jouw website kan inrichten precies hoe jij het wilt.
Daarvoor is er een cursus die jouw dit leert voor minder dan de helft van de prijs!
Zo kan jij het uitproberen en ben je veel minder kwijt als een cursus die 1000 euro kost toch?
En daarnaast is het bedrag heel klein waardoor je kan proberen en als het niets is zelfs nog GELD TERUG kan vragen binnen 14 dagen!
Leer in dit artikel meer over dit businessmodel!
Was de Agency masterclass iets te duur?
Leer dan hoe je een eigen website voor je smma kan opzetten voor een hele lage prijs!
Smma cursus
Wat zit er in de smma cursus? Wat is de betekenis van smma? Hou je vast, want het is heel veel en heel gedetailleerd. Je kan beter een eigen mening vormen, want ik ben ook maar een stuk tekst. Dus daarom:
Wat zit er in de agency masterclass?
Module 1
Les #1 van de smma cursus: De Heilige Graal.
Wat we in deze les gaan bespreken:
– Waarom 400+ miljoen ondernemers staan te springen om jou in te huren.
– Waarom Social Media de heilige graal onder de business modellen is.
– Hoe jij een graantje kunt meepikken van een 70+ miljard euro industrie.
Les #2: Het Pad Van De Freedompreneur
Wat we in deze smma les gaan bespreken:
– De 4 kritische fases waar iedereen doorheen gaat om vrijheid te behalen.
– Waarom je een compleet verkeerd beeld hebt van wat een Agency moet zijn.
– De grootste reden waarom jij onnodig bent in jouw business.
Les #3: De 10K/Maand Blueprint
Wat we in deze les gaan bespreken:
– De enige échte manier om succesvol te worden.
– Waarom jij ASAP jouw eerste prooi moet binnen halen.
– Hoeveel klanten heb jij nodig voor financiële vrijheid.
Les #4: De Succescode.
Wat we in deze smma les gaan bespreken:
– Teken het contract en deel het in de Facebook groep.
– Vind jouw accountability partners en begin met daily huddles.
– Bestel de boeken van de boekenlijst zo snel mogelijk.
Les #5: Een Goed Geoliede Machine.
Wat we in deze les gaan bespreken:
– De 5 componenten van een succesvolle agency.
– Hoe jij de ‘profit formula’ kunt gebruiken in jouw business.
– Wat de perfecte klanten formule is en hoe jij deze kunt toepassen.
Les #6: Het Wapenarsenaal.
Wat we in deze les gaan bespreken:
– Welke tools jij nodig hebt voor een succesvolle Agency.
Les #7: Jouw Koninkrijk.
Wat we in deze les gaan bespreken:
– De simpele manier om een professionele bedrijfsnaam te bedenken.
– Investeer in jouw digitale vastgoed.
– Hoe doe je een vlekkeloze inschrijving bij de KvK of het ondernemerslokket.

Module 2
Les #1 van de smma cursus: Voorbereiden Op De Jacht.
Wat we in deze les gaan bespreken:
– Recap module #1.
– Wat kan je verwachten van deze module.
– Requirements om te starten.
Les #2: Verken Het Jachtgebied.
Wat we in deze smmales gaan bespreken:
– Wat is de ‘hit list’ en waarom is deze belangrijk.
– Een crashcourse: denken als een detective.
– Een simpele tool die potentiële klanten voor jou vindt.
Les #3: Het Jachtseizoen Is Geopend.
Wat we in deze smma les gaan bespreken:
– De magie van een gratis strategiegesprek.
– De 5 simpele methodes om klanten binnen te halen.
– De 10 minuten dagelijkse routine voor versneld succes.
Les #4: Bespring De Prooi.
Wat we in deze les gaan bespreken:
– Bestel de sales boeken van de boekenlijst en verdiep jezelf in deze kennis.
– Houdt wekelijkse mock sales gesprekken met je accountability partner(s).
– Haal je eerste klanten binnen met de Bulletproof sales methode.
Les #5: De Leeuw Aan Het Werk.
Wat we in deze les gaan bespreken:
– 3 sales gesprekken waarin ik persoonlijk klanten binnenhaal.
Les #6: De Hongerigste Leeuw Wint.
Wat we in deze les gaan bespreken:
– De simpele (maar toch vaak vergeten) methode om meer verkopen te maken.
– Hoe pak je de followup aan voor een strategiegesprek.
– Hoe pak je de followup aan na het strategiegesprek.

Les #7: Het Hol Van De Leeuw.
Wat we in deze social media marketing agency les gaan bespreken:
– Ik heb een klant binnen! wat nu?
– Het onboarding systeem voor een vlekkeloze start.
– Oh jeej, moet ik nu contracten tekenen?
Module 3
Les #1 van de smma cursus: Het Leveren Van De Service.
Wat we in deze les gaan bespreken:
– Recap module #2.
– Wat kan je verwachten van deze module?
– Dit zijn de requirements om te starten.
Les #2: Succes Met Internet
Wat we in deze les gaan bespreken:
– Waarom websites dood zijn en niet meer werken.
– Dit simpele systeem om resultaten te behalen.
– Het grote geheim van vliegticketaanbieders.
Les #3: Hypnotiserende Woorden.
Wat we in deze les gaan bespreken:
– Waarom grote merken geld verbranden.
– Hoe schrijf je woorden die verkopen?
– Hoe word jij een meester in deze skill?
Les #4: De Pablo Picasso Methode.
Wat we in deze les gaan bespreken:
– Het grote geheim van Pablo Picasso.
– Hoe bedenk je effectieve campagnes binnen 10 minuten.
– Waarom jij altijd moet ‘funnelhacken’.
Les #5: Zonder Dit, Geen Succes.
Wat we in deze smma les gaan bespreken:
– Het fundament opzetten van jouw Agency.
– Het fundament van je klant klaarmaken voor succes.
– Wat doen alle knoppen in hemelsnaam.
Les #6: De Beste Aanval.
Wat we in deze les gaan bespreken:
– De simpele methode om jouw doelgroep te bepalen.
– Deze structuur van een Facebook campagne.
– Jouw eerste campagne live zetten.
Les #7: Jouw Routine Voor Succes.
Wat we in deze les gaan bespreken:
– Hoe interpreteer ik de resultaten van Facebook?
– Hoe schaal ik mijn klanten hun advertenties op?
– Jouw 30 minuten routine voor succes.
Les #8: Kleine Prooien, Grote Prooien.
Wat we in deze les gaan bespreken:
– Het verschil tussen grote en kleine prooien.
– Hoe behalen we resultaten voor kleine prooien?

Les #9: Vlekkeloze Communicatie.
Wat we in deze les gaan bespreken:
– De essentiële huisregels om jezelf te beschermen.
– De wekelijkse communicatie met jouw klanten.
– 3 tips om langdurige winstgevende samenwerkingen op te bouwen..
Module 4
Les #1 van de smma cursus: Claim Je Troon.
Wat we in deze les gaan bespreken:
– Recap module #3.
– Wat kan je verwachten van deze module?
– Requirements om te starten.
Les #2: De Belangrijkste Bezitting.
Wat we in deze les gaan bespreken:
– Het grote verschil tussen schalen en groeien.
– Zo pakt een Freedompreneur het aan.
– Hoe bouw je succesvol een team om je heen?
Les #3: Een 100K+ Empire Bouwen.
Wat we in deze les gaan bespreken:
– Het grote geheim van chefkoks (en succesvolle ondernemers).
– Het verschil tussen een 10K en een 100K business.
– Hoe train je jouw team voor succes?
Les #4: Winst Zonder Extra Werk.
Wat we in deze les gaan bespreken:
– De grootste misvattingen over geld.
– De 3 manieren om direct meer leads binnen te halen.
– De 3 krachtige methode om meer winst te maken.

Les #5: Money Management.
Wat we in deze les gaan bespreken:
– Onze nummer #1 focus als het aankomt op geld.
– De dagelijkse 1 minuut routine om je boekhouding bij te houden.
– De maandelijkse 30 minuten routine om je winst te berekenen.
Conclusie
Smma betekenis is Social Media Marketing Agency. Via de proef video’s 1,2 en 3 krijg je al een goed idee over smma. Een paar tips om je vooruit te helpen zijn: Stap niet op trends, kies je eigen niche en doelgroep, koop een smma cursus en leer hoe je met anderen onderhandeld om jezelf aantrekkelijker te maken.
Waarschijnlijk heb je hier niet helemaal doorheen gelezen. Voor degene die dat wel deden, super! Nu weet je waar de smma cursus over gaat toch? Als je geïnteresseerd bent in de cursus…
Ga jij de eerste stap nemen?
Ben je klaar om succesvol te worden?
Affiliate marketing. – E-commerce. – Seo vriendelijke berichten maken. – Forex trading (Betekenis).