Je berichten seo vriendelijk maken.

Hoe maak ik mijn berichten seo vriendelijk?

In dit bericht ga je allerlei verschillende tips vinden om je berichten en je website heel seo vriendelijk te maken. We gaan het hebben over plug-ins, je seo titel, meta tags, beschrijvingen, de gevolgen van NIET je seo verbeteren en nog een hoop meer.

Veel plezier met het lezen van dit artikel…

Inhoud:

  • Wat gebeurd er als je GEEN seo vriendelijk teksten schrijft?
    • Wat kan je allemaal doen om je seo te verbeteren?
  • Hoe maak ik mijn berichten seo vriendelijk?
    • Teksten seo vriendelijk maken.
    • Afbeeldingen seo vriendelijk maken.
    • Meta omschrijvingen, Seo titels en de slug.
    • De juiste seo plug-in en extensies vinden.
  • Hoe maak ik mijn website seo vriendelijk?
    • Waar gaat je website over?
    • Een manier van structuur, schrijven en soorten afbeeldingen hebben.
    • Google je laten indexen.
  • Seo leren?

Wat gebeurd er als je GEEN seo vriendelijke teksten schrijft?

Wat gebeurd er als je geen seo vriendelijke teksten schrijft?


Teksten die bijvoorbeeld, geen goede meta omschrijving, titel, structuur of ronduit kort zijn, worden lager neergezet door Google in de zoekresultaten.

Dit komt doordat Google niet goed kan zien waar de website en het artikel over gaat. Als je een blog schrijft over onderwerpen beantwoord je meestal een vraag die iemand heeft.

Als Google dus niet goed kan zien waar jouw artikelen en website over gaan, dan heeft Google moeite met het juist “antwoord” te vinden voor de vraag die je beantwoord.

Bijvoorbeeld, een artikel. Je zal een artikel vaak niet lezen als je het antwoord al weet…

Het hele doel is om je artikelen zo seo en gebruikers vriendelijk te maken als dat ze kunnen zijn.

Je moet natuurlijk ook mensen naar je website toe krijgen zodat je misschien wel geld verdient en als je seo niet op orde is, dan is de kans groot dat er weinig mensen naar jouw website komen.

Dit is het misschien wel het grootste probleem dat je tegen gaat komen als je seo niet op orde is.


Wat kan je allemaal doen om seo te verbeteren?

Statistieken. SEO vriendelijke berichten

Er zijn verschillende dingen die je kunt doen als je seo niet op orde is.

Natuurlijk kan je een goede cursus kopen waarin alles je word uitgelegd. Dit is de snelste oplossing die er waarschijnlijk is sinds je veel sneller alles uitgelegd zal krijgen, als dat je een tekst gaat lezen.

Er is meer te doen als een goede seo cursus volgen. Je gaat actie moeten nemen en je informatie ook moeten toepassen.

Wat zijn deze dingen en hoe werken ze?


Hoe maak ik mijn berichten SEO vriendelijk?

Hoe maak ik mijn berichten seo vriendelijk?

Een hoop dingen zullen gedaan moeten worden als jij je berichten seo vriendelijk wilt maken… Veel meer dan je denkt.

Er zit veel meer in een bericht, dan alleen tekst. Je moet de juiste afbeeldingen gebruiken, kleuren patronen toepassen, een structuur hebben, een seo titel hebben, je seo verbeteren met bepaalde plug-ins en nog een hoop meer.

Laten we beginnen bij het grootste deel van je bericht (en wat de gebruiker vooral gaat zien)… Je Teksten.


Teksten seo vriendelijk maken.

Teksten schrijven is een deel in het maken van seo vriendelijke berichten. Er zit een hoop meer aan vast als je denkt. Waar moet je mee beginnen?


Vind de juiste keywords…

Keywords zijn de woorden waar jij op gevonden wilt worden. Als je een blog over auto’s maakt, moet je natuurlijk ook wel gevonden worden op onderwerpen die met auto’s te maken hebben en niet met bijvoorbeeld, kattenvoer.

Dit doe je door keyword te gebruiken die te maken hebben met jouw onderwerp. Je doet research en kijkt naar je competitie. Je moet denken ‘Zou ik hier bovenaan kunnen ranken?’

Als het antwoord ja is dan ga je nog meer research doen. Met de ‘seo-quake plug-in’ kan je heel gemakkelijk bovenaan in je zoekresultaten een “keyword difficulty” zien. Dit is het percentage dat jou laat zien hoe moeilijk het nou ECHT is om hier te ranken. Dan hoef je zelf geen research te doen…


Ga een bericht op dit keyword focussen…

Doe research naar je onderwerp waar jij op wilt ranken. Schrijf de beste content voor de gebruiker, want dit wordt vaak beter beloont dan teksten die puur voor de A.I (Artificial Intelligence) in Google is geoptimaliseerd.

Google gaat je berichten ook ranken door het aantal mensen dat op je website komt en eventueel terug komt.


Heb meerdere keywords… (Maar niet te veel)

Nu je weet hoe je goede teksten schrijft kan het ook zo zijn dat je moet ranken tegen website die als veel meer mensen op hun website hebben.

Om dan een heel artikel te baseren op een keyword is niet heel slim natuurlijk, want als je niet gaat ranken op dat ene keyword waar je op wilt ranken, dan is je artikel eigenlijk waardeloos voor je.

Ga dus ook voor synoniemen van je keywords optimaliseren!

Het ene keyword is misschien: “Hoe werkt Affiliate marketing?”

Optimaliseer dan ook voor bijvoorbeeld: “Wat doe je met een Affiliate link?”

Ondersteun elk artikel door ze met elkaar te linken. Klinkt moeilijk, maar betekent eigenlijk gewoon dat je naar een andere pagina op je eigen website linkt door de URL van die pagina op bijvoorbeeld, een woord te zetten waar het bij past.

Denk hierbij aan vragen als “Hoe leer ik traden?” Als je nu op de oranje tekst klikt, dan zal je zien dat je naar dezelfde soort pagina gaat van dezelfde website…

Conclusie: Gebruik meerdere keywords en synoniemen om voor te optimaliseren. Schrijf artikelen die elkaar ondersteunen, download de seo quake plug-in om sneller je keyword research te doen en schrijf hele lange artikelen…


Afbeeldingen seo vriendelijk maken.

Veel mensen denken dat ze gewoon een afbeelding in hun bericht kunnen doen, eventueel alt-attributen toevoegen en daarna klaar zijn, maar dit is heel erg dom om te doen.


Wat laat de afbeelding zien?

Als jij een website over geld verdienen hebt dan is het natuurlijk niet heel logisch dat je een foto van een beetje gras laat zien toch? Doe dit dus ook niet. Kies welke afbeeldingen bij jouw bericht passen of te maken hebben met het onderwerp waar je over praat.

lach.

Zet in je alt-attributen dus ook woorden die te maken hebben met wat er op de foto te zien is en wat het met jouw onderwerp te maken heeft. Google scant namelijk de afbeelding niet, maar de alt-tekst die er op word gezet.


Kleuren in je afbeeldingen.

Je denkt het misschien niet, maar kleuren zijn een heel groot aspect als het komt op hoe de gebruikers jouw bericht ziet.

Mensen gaan niet (hoe jammer het ook is) door je hele tekst heen lezen, maar scannen je tekst meestal voor het antwoord op hun vraag.

Dit betekent dat ze ook jouw afbeeldingen gaan scannen en als jij een hoop hartjes neerzet met smileys op een website over auto’s, dan krijgen mensen vaak de verkeerde impressie van je bericht.

Er zijn verschillende dingen waar je op kunt letten. Dit is bijvoorbeeld wat sommige kleuren uitstralen:

Rood: Liefde of haat (ligt aan de context en pakt vaak de aandacht)

Oranje: Meestal gezien als de “fun color”. Dit betekent, energie, blijdschap etc.

Groen: Vaak gebruikt voor tuinspullen of iets buiten te laten zien.

Geel: Deze kleur geeft vaak een Pas op gevoel af, maar dit ligt ook aan de context. Kijk, maar naar Macdonalds

Blauw: Deze kleur staat voor vertrouwen, kalm of misschien wel verdrietig in sommige instanties.

Zwart: Vaak als ‘premium’ beschouwd. Zorgt ervoor dat je net wat serieuzer word genomen.

Grijs: Conservatief en formeel.

Nu weet je een beetje hoe belangrijk afbeeldingen eigenlijk zijn…


Meta omschrijvingen, Seo titels en de slug.

Meta tags, seo titels en beschrijvingen zijn allemaal dingen die te maken hebben met het seo vriendelijk maken van je berichten.

Laten we bovenaan beginnen…


Seo titels.

Seo titels zijn de blauwe teksten die je ziet als je iets opzoekt op Google. Ze hebben een grote invloed op je ranking en probeer hier dus ook je focus keyphrase/words in te verwerken.

Slug.

De slug is de grijze tekst die naast de naam van de website staat boven in de zoekbalk als je hem opzoekt. Dit kan de maker van de website zelf kiezen om erachter te stoppen, maar het is slim om te doen in berichten.

Als je naar de homepage gaat staat er namelijk geen slug (als het goed is)

Maar als je nu naar een bericht gaat als, “affiliate marketing voor beginners“, dan zie je wel een slug.

Meta omschrijvingen.

Meta omschrijvingen zijn de beschrijvingen die onder de seo titel staan als je iets opzoekt.

Dit heeft ook een impact op je ranking en verwerk hier dus ook gewoon je focus keyword of keyphrase in. Zorg ervoor dat het nog wel een goede OMSCHRIJVING is van je bericht.

(Mensen moeten er tenslotte toch op gaan klikken)


De juiste seo plug-in en extensies vinden.

Om een website te maken moet je dit via een programma doen als bijvoorbeeld: WordPress. Je moet ook je website laten registreren door een hosting bedrijf en crawlers.

Over crawlers vind je verder in het bericht meer…

Dit is nog niet alles. Je moet om je seo te verbeteren natuurlijk ook geholpen worden. Hier heb je verschillende plug-ins voor die jou gaan helpen met het verbeteren van jouw berichten.

Disclaimer:

Alles Chrome extensies die je hieronder vind zijn GRATIS. Ze hebben allemaal een premium versie die WEL betaald is…


Yoast-seo.

Yoast seo is een plug-in die je helpt om je berichten seo vriendelijk te maken. Je kan een focus keyphrase invullen met synoniemen (als je premium hebt).

Als je een tekst schrijft dan scant Yoast seo voor problemen en laat je dan zien hoe jij je tekst moet verbeteren. Heel handig om te gebruiken als je niet geboren bent met het talent om teksten te typen.

Yoast seo kan je hier downloaden…

Seo quake.

Seo quake is een plug-in die je helpt met het vinden van de juiste keywords.

Elke keer als jij iets opzoekt op Google laat seo quake je van elke website zien wat het index nummer is. Onder de zoekbalk ga je de “keyword difficulty” vinden die je laat zien of het wel echt zo moeilijk is om te ranken.

Seo quake laat je nog meer gegevens van websites zien waar je anders een tijdje mee bezig was om uit te zoeken. Een handige tool om je competitie te bestuderen.

Download de gratis seo quake extensie.

Keyword Surfer.

Keyword surfer is een extensie voor Google die je het aantal mensen laat zien dat een website bezoekt. Deze laat dit zien door een vergrootglas icoontje weer te geven onder de seo titel van de website.

Een handige en simpele tool om te gebruiken. Je kan er een hoop mee

Voeg Keyword Surfer toe aan je Chrome extensies.

NU je de tools hebt om te beginnen met schrijven moet je natuurlijk ook je eigen website seo vriendelijk maken.

Kortom.

Hoe maak ik mijn berichten seo vriendelijk?

  1. Vind het juiste keyword.

    Vind een keyword waarbij jij denkt dat je bovenaan kan komen. Bij long-tail keywords heb je hier de meeste kans op

  2. Maak een artikel om dit keyword heen.

    Zoek info op over je keyword en ga hier een artikel over maken. Lange artikelen worden vaak beter beloont door Google.

  3. Vind meerdere keywords (niet te veel, 3 is vaak al genoeg).

    Er is een grote kans (zeker als start-up) dat je niet meteen bovenaan komt. Niet er hoor. Heb meerdere keywords om je kansen te vergroten en optimaliseer je artikel hier ook op…

  4. Maak je afbeeldingen seo vriendelijk.

    Klinkt simpel, maar je moet er meer voor doen dan je denkt. Kijk naar wat de afbeelding aangeeft, wat je alt-attributen aangeven en zorg ervoor dat ze niet te veel ruimte opnemen in je bericht.

  5. Meta omschrijvingen, seo titels en je slug.

    Het lijkt iets kleins, maar als jij je seo titel, slug en meta omschrijvingen niet optimaliseert, dan haalt Google vaak een deel van je tekst en plakt deze hier. Dit heeft niet alleen impact op je ranking, maar mensen zullen waarschijnlijk minder aangetrokken voelen tot je website.

  6. Plug-ins.

    Zorg ervoor dat je plug-ins hebt die een groot deel van het moeilijke werk voor je doen. Yoast seo, seo quake en keyword surfer zijn hier goede voorbeelden van.


Hoe maak ik mijn website seo vriendelijk?

Wat je hierboven hebt gelezen is hoe jij je berichten seo vriendelijk maakt. Dit komt hier ook nog terug, maar je moet natuurlijk de website die eromheen zit ook seo vriendelijk maken toch?

Er zijn een paar dingen die je zult moeten doen…


Waar gaat je website over?

Denk na. Waar gaat je website over? Wat is het uiteindelijke doel?

Identificeer waar je website over gaat zodat je hier op in kan spelen met de afbeeldingen die je gebruikt, de manier waarop je schrijft en de structuur van je website.

Verder moet je website ook super snel laden om hoger te ranken. Daarom word het geadviseerd om (als je WordPress gebruikt) de WordPress super cache plug-in te gebruiken voor snellere laadtijden van je website.

Je kan hier ook een test doen om te kijken of je website wel echt snel laad.


Een manier van structuur, schrijven en soorten afbeeldingen hebben.

Je moet herkenbaar zijn voor anderen. Heb dus een bepaalde manier waarop mensen je kunnen herkennen op Google.

Je structuur…

Je structuur laat zien hoe je website is opgebouwd. Hoe zien je titels en kopjes van je teksten eruit? Waar komen scheidingslijnen? Hoe ben jij origineler dan de rest?

Maak hier een plan voor in stappen, anders kom je er na 4 lange artikelen misschien achter dat je het toch anders wilt doen en dan moet je al je content gaan veranderen om een structuur te behouden (spreek uit ervaring).

Je manier van schrijven.

Er is niet veel hierover te zeggen. Zorg ervoor dat je een onderscheid maakt tussen de stijl van je bericht en hoe je schrijft. Spreek je mensen met u aan of met je/jij? Probeer een bepaalde stijl bij te houden.

Bekijk je website, afbeeldingen en je opbouw en kijk dan of je het wat losjes houd of toch wat netter gaat schrijven en mensen met u gaat aanspreken.

De soorten afbeeldingen die je gebruikt.

Je denkt het misschien niet, maar de afbeeldingen die jij gebruikt zorgen ook voor de interesse van een persoon.

Als je begint met een blauw plaatje in het begin, dan wil je vaak het vertrouwen van de lezer krijgen, maar als je met een rood plaatje begint en die bovenaan zet, dan wil je vaak de aandacht trekken op die ene afbeelding.

Kijk dus goed welke kleuren je gebruikt en of de afbeeldingen wel echt nut hebben!

(Iets verder hierboven vind je info over de kleuren en wat ze aan kunnen geven)


Google je laten indexen.

Wat betekent het om geïndexeerd te zijn??

Google moet websites indexen. Geïndexeerd zijn, betekent dat je geregistreerd staat als website. Om geregistreerd te staan moet je natuurlijk eerst gevonden worden.

Dit doet een crawler. Een crawler is een soort robot die door je site heen gaat en kijkt op welke plek je nu eigenlijk hoort. Als je dus geen waardevolle content schrijft, dan kan het zo zijn dat die crawler denkt: “deze website is niet waardevol genoeg” en dan word je niet hoog neergezet.

Wat er dus moet gebeuren is:

  • Crawlen. De ‘bot’ moet door je website heen en erbij kunnen.
  • Indexeren. Je moet geregistreerd staan bij Google.
  • Ranken. Nu ga je zien of je bericht wel echt zo goed was als je dacht.

Dit proces kan wel even duren. Zeker als je een start-up bent, dus voel je niet gehaast als je nog nergens bovenaan wordt gezet. Blijf consistent en blijf groeien en dan komt het vaak al goed…

“Hoe maak ik mijn berichten seo vriendelijk?” Zo doe je het!


Seo leren?

Hoe maak ik mijn berichten seo vriendelijk? Je weet nu genoeg om te starten, en als je deze technieken allemaal goed toepast dan kan je al bovenaan komen.

Je kan ook gewoon door dit bericht heen gaan scrollen, en hoewel dit handig kan zijn, haal je er niet zoveel uit als dat je de tekst daadwerkelijk zou lezen.

Maakt niet uit hoor. Voor de mensen die niet super grote artikelen willen lezen, zijn er ook andere manieren om seo te leren.

Je kan seo leren op je eigen tempo door bijvoorbeeld een e-book te lezen. Je wil het waarschijnlijk niet, want misschien is het een scam om leer je er niks van, maar dit boek kan je heel veel inzichten geven die misschien niet in video’s uitgelegt worden.

Waarom zou je een e-book over seo lezen?

Zoals net al is gezegd kan je in boeken veel meer zetten waarbij je je verbeelding bij moet gebruiken en een stap voor stap gids is natuurlijk ook makkelijker uit een boek.

Daarnaast lezen er een hoop mensen in je competitie geen boeken. Als jij dus wel een boek leest en je vind hier info in die andere niet hebben, heb je dus een grote voorsprong op de mensen om je heen.

e-book seo vriendelijke berichten website traffic

Onthoud dat dit een E-BOOK is en geen normaal boek. Je kan het dus gewoon downloaden en bekijken wanneer je wilt. Je kan je telefoon meenemen en hieruit lezen zonder een heel boek mee te hoeven nemen om te leren hoe je je berichten seo vriendelijk maakt. En je betaalt natuurlijk niet voor verzend of drukkosten.

E-books zijn goedkoper en je kan het lettertype gewoon groter zetten als je het niet kan lezen.

Ten slotte is het fijn om gewoon op vakantie je telefoon uit je zak te kunnen pakken en een volledig boek voor je te kunnen hebben.


Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *